Tag Archives: kahwin

Bolehkah nikah ketika hamil?

KAHWIN UNTUK MENUTUP MALU? Sesungguhnya, permasalahan ini berat. Perhatikan soalan 1 – 5. Perkahwinan seumpama ini hari ini memang tersangat biasa kerana keluarga biasanya memilih jalan ini untuk menutup malu. Bila dapat tahu anak pregnant luar nikah, cepat-cepat kahwinkan? Berdasarkan kenyataan ini, nikah itu TIDAK SAH, maka pasangan itu kelak hidup dalam zina sampai bila-bila, […]

Rate this:

Perkahwinan: Ragam isteri di pejabat dan isteri solehah

RAGAM ISTERI DI PEJABAT dan ISTERI SOLEHAH ustaz azhar idrus – isteri-isteri di pejabat ustaz azhar idrus – isteri kamu di antara lelaki lain

Rate this:

Bab Nikah Mut’ah

NIKAH MUT’AH penerangan AlQuran Tetapi sejak beberapa dedake yang lalu telah terjadi kesepakatan dikalangan ulama Suni maupun Shiah bahwa Nikah Mut’ah adalah HALAL berdasarkan Firman Allah SWT : “dan (diharamkan juga kamu mengawini) wanita yang bersuami, kecuali budak-budak yang kamu miliki (Allah telah menetapkan hukum itu) sebagai ketetapan-Nya atas kamu. Dan dihalalkan bagi kamu selain […]

Rate this:

Masih suami isterikah di akhirat?

6 KEADAAN PERKAHWINAN WANITA 1. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin akan dikahwinkan oleh Allah SWT di syurga kelak dengan seorang lelaki di kalangan ahli syurga. Rasullullah SAW bersabda: “Tiada si bujang di dalam syurga” (Muslim). Ini kerana ada juga lelaki belum berkahwin yang meninggal dunia. 2. Wanita yang […]

Rate this:

Petua suami tidak lari

27 TERTIB BERSAMA SUAMI 1. Sentiasa kemas dan bersih 2. Tunjuk wajah ceria dan manis walau isteri penat 3. Elak sikap moody masam muka bila bersama suami 4. Diam dengar suami bercakap, jangan menyampuk percakapannya 5. Dangar respon dan layan perbualan suami walau topik isteri tidak minati 6. Bercakap dengan nada yang lembut bukan dengan […]

Rate this:

Nafkah batin

NAFKAH BATIN – Bukan Hanya Keperluan Seks Oleh: Taman-taman Syurga Tidak semua wanita yang tidak mahu berkahwin itu terlalu memilih suami yang berpangkat dan bergaji besar. Ada juga dikalangan mereka yang bercita-cita ingin mencari lalaki yang berilmu dan beramal diatas segala apa yang telah diperintahkan oleh Allah swt. Oleh itu mereka terpaksa bertangguh untuk mendirikan […]

Rate this:

Hantaran kahwin orang melayu

HANTARAN KAHWIN Untuk mereka yang bakal/berhajat nak kahwin…. yang dah lepas tu, mungkin nak tahu juga sebab musababnya….. Zaman sekarang ni kan; hantaran makin naik harga. Maklumlah; kata orang ikut market price. Kalau harga emas naik; naik lagi harga bakal-bakal bini. Tak ikut market price nanti orang kata kedekutlah; sengkeklah; tak mampu jangan ada hati […]

Rate this:

Suami oh suami

SUAMI oh SUAMI KALAU SUAMI Kalau suami mula berahsia. Itu tandanya dia tak setia Kalau suami meninggi suara Itu tandanya dia dah ada mak we Kalau suami mengaku bujang tua Itu tandanya dia nak ngurat anak dara Kalau suami selera tak ada Itu tandanya dia nak pasang dua Kalau suami lambat balik aje Itu tandanya […]

Rate this:

Info Talak dan Edah isteri

TALAK DAN EDAH ISTERI upload by 740108yard’s TALAK DALAM ISLAM Adapun secara umumnya maksud Talak itu cerai atau pisah, iaitu memutuskan ikatan perkahwinan dengan lafaz yang tertentu. Talak pada syarak mengikut Fuqaha’ Shafi’e yakni Melepaskan ikatan perkahwinan dengan menggunakan lafaz talaq atau sebagainya. Mengikut Fuqaha Hanafi yakni memutuskan ikatan perkahwinan dengan serta merta dengan Talak […]

Rate this:

10 tanda kita sudah tua

10 CIRI-CIRI KITA SUDAH TUA Ada ke yang macam ni? 😉 1. Dulu, kalau nak membaca…dari jauh pun boleh baca. Sekarang dekat2 tak nampak….kena jauh-jauh sikit. 2. Dulu kalau nak kencing, dari jauh…suuurrrrr!!!! masuk…..!!! Sekarang, kalau nak kencing, kena dekat-dekat, pelan-pelan lepas…baru masuk… 3. Dulu, masa tidur menhadap muka…rapat-rapat, sekarang berlaga punggung saja… itu pun […]

Rate this: