PENYAKIT DAN PENAWAR
Indahnya perubatan islam
Ustaz Sharhan Shafie
Tanyalah Ustaz TV9
Resdung
7 botol air kolah masjid
letak atas sejadah dan bacakan surah Al-Anbia’ ayat 83
letak air di tapak tangan kanan baca selawat
sedut dan hembus keluar
Sakit Tumit (Ghout)
Minyak zaitun
Bacakan surah Al-fatihah, ayat kursi dan surah at-taubah ayat 14
sapukan di tempat sakit
Pertumbuhan dalam rahim, senggugut, fibroid
Madu asli
bacakan surah al-fatihah dan ayat kursi
makan 1 sudu sehari
Angin pasang (ulure)
madu
bacakan surah al-isra’ ayat 82
Asma (lelah)
Org dewasa:
lendir belut di minum
Kanak-kanak:
buah betik, madu asli 1 sudu
ambil 3 titik getah betik dan masukkan di dalam madu kemudian diminum
Tiroid (tekak, sendi-sendi)
surah al-mukminun ayat 11 – 14
Histeria
(boleh jika tiada wudhu)
Asingkan pesakit
gengam tangan kanan baca ‘Bismillah Masya Allah’
tiup tangan kemudian tepuk atas belakang antara 2 tulang belakang
Penyakit hati (was-was dalam solat)
Surah Al-falaq atau surah Al-Isra’ ayat 82
Strok
Susu kambing asli
ayat dalam surah yaasin
Angin dalam badan
Surah Al-fatihah, ayat kursi
Surah Al-fussilat ayat 14
(Pendinding, pagar, benteng)
surah al-saffat ayat 7
Sukar tidur
surah al-kahfi ayat 10
insya’allah berhasil.
Assalamu’alaikum.
Sekadar menjenguk untuk membawa saudara-saudari berfikir. Sila klik artikel ulasan dan analisa saya terhadap dakwaan ini di URL: http://el-ilmy.net/2012/01/18/nama-sebabkan-sering-diganggu-jin-satu-penilaian-semula/
Sedutan:
Analisa kes:
– Dakwaan: sebab nama sekian, manusia itu akan jadi sekian
– Sunnatullah tidak boleh berubah, dakwaan di atas SEPATUTNYA tidak boleh berubah, jadi: jika nama Najwa, Balqis, Qistina, Arisya, Zaquan dan lain-lain itu PASTI akan sering diganggu jin.
– Adakah SEMUA MANUSIA BERNAMA NAJWA, BALQIS, QISTINA, ARISYA, ZAQUAN dan lain-lain itu PASTI akan sering diganggu jin?
– kepastian ini dinafikan dengan nas-nas amalan sunnah yang fadhilat jika diamal, syaitan tidak menganggunya.
Bagaimana menjadi syirik? Iaitu apabila dakwaan ini mengangkat sifat mahkluk menyamai sifat tersendiri bagi Allah:
– mudarat dan manfaat semata-mata daripada Allah
– dakwaan ini mengangkat NAMA MANUSIA sebagai pemberi mudarat dan manfaat TANPA pembuktian sunnatullah, tanpa nas daripada hadith shahih mahupun Al-Quran.
– NAMA MANUSIA ingin disamakan dengan sifat tersendiri bagi Allah: memberi mudarat dan manfaat.
Reblogged this on Ujud"Nya" senantiasa.